Nedräkning...

Så var ännu en jobbdag över. Haha, det är egentligen sjukt att såfort man jobbar några dagar i följd så räknar man ner till sin lediga dag/dagar, men när de lediga dagarna väl är där så vet man oftast inte vad man ska göra. Bara att man måste göra nått jätteroligt så att den lediga dagen känns värdefull, att man verkligen tagit vara på varenda minut. Råkar man sova för länge eller bara dega så har man oftast lite ångest sen "åh nej, nu har jag slängt bort en hel dag". Visst är det sjuk? lediga dagar är ju faktiskt till för att vara lediga!

Sen kanske man ska leva varje dag och inte bara på sina lediga dagar? eller vad tycker ni?

Jag har iaf haft en kanoners dag. Lite irritation har snurrat i huvudet men jag har försökt blunda och önska mitt onda moln god hälsa och lycka i livet.  (så långt bort ifrån mig som möjligt, helst) men man kan inte få allt, om jag önskar imorgon oxå kanske det går vägen? haha, vem vet.

Björn var in på maxi och handlade åt mig medans jag gjorde klart det sista på jobbet. Väl hemma blev det dusch och sen äpple, turkisk yoghurt, honung och nötter. BÄSTA kvällsfikat, till och med bättre än äggmackorna ;) och man får inte lika äcklig andedräkt efter heller (till Björn stora glädje va). Kollade på andra avenyn, som bitvis va så skämsigt så jag skrattade hjärligt. Därefter Idol, webtv måste ju vara det bästa som finns! Gör liksom inget att man stänger längre för man kan se allt sen ändå. Idol var hursomhelst så jädrans bra, skratta så jag grät och Anders Bagge är bara för härlig, vill du komma och äta middag med oss? Sköning! För här i mitt hem kan du hitta nästa Idol, för det är Björn det!

Klockan börjar ticka iväg och det är dags att borsta gaddarna och lägga sig på spikmattan för att somna sådär underbart skönt sen.

God natt mina kära.




Kommentarer
Postat av: Sanna

Tack gumman, haka på du också på lördag då?

Och känner igen EXAKT hur du tänker om jobb och helg, haha, helt klart dags att börja leva varje dag, man blir ju inte yngre ;)

Puss fina!

2009-09-16 @ 09:58:10
URL: http://chokladovanilj.blogg.se/
Postat av: Lina

Du får hitta på roliga saker att göra på dom dagarna du jobbar också :) Och inte bara lägga allting på dagen då du är ledig.



Buu för onda moln ! Hoppas dom blåste bort. Och vadå ? Ser du på idol på webtv på tv4 ? Jag trodde det kostade på tv4... Då kanske jag också ska kika lite :)



Ha en bra dag, puss !

2009-09-16 @ 11:14:44
URL: http://linasfinasida.blogg.se/
Postat av: Emilia

ÅÅÅ vem gillar inte anders bagge?! underbara, mysiga människa :) jag har försökt att ringa dig ju! PUSS

2009-09-16 @ 15:34:08
URL: http://espot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0