Semester sa du?

Oh yees, nu har man jobbat sig igenom den här veckan och semestern är här! Underbart!

Igår var mormor och morfar hit och fikade (fast det var mormor som hade med sig världens godaste hallon/rabarberpaj. mums!). Så vi smaskade på paj, glass och kaffe. Det satt fint. Sen tog jag, mormor, morfar, mimmi och sessan en promenad ner till kvarnbo och runt bäcken, så mysigt. Är verkligen som en sagoplats med kvarnen och bäcken och all skog och en smal skogsväg, härligt!

När jag kom hem väntade Björn med mat, köttfärssås och spagetti, satt även det väldigt fint. Sen mys med te framför tvn och semester pratande.

Idag har vart en galen dag, började åtta och det har rullat hela dagen så inte förän två kunde jag gå på rast och äta lite, då hade dock hungerkänslorna gått över så maten va inte alls god i min mun, så åt lite glass och kaffe istället, liten sockerkick så man palla resten av dagen.

Nu är jag hemma nyduschad och fräsch, sitter i morgonrock och väntar på att min biljett till hedemora ska komma till telefonen, den är lite seg känner jag! Ska till mamma och Mats ikväll och sova där, åker hem imorgon och snor med mig en bil som jag och Björn ska låna till roadtripen vi ska på denna vecka. tråkigt med detta pissväder, men vi håller tummarna för bättre, om inte annat ska det bli världsbäst att komma bort en stund.

Allra bäst är midsommarfirandet som väntar hos Emilia och Niklas, så jäkla underbart att få fira med sin bästaste midsommarpingla, har ju vart några års uppehåll nu, men vi firade alltid midsommar tillsammans när vi var små, så det är på tiden att vi återupptar den traditionen tycker jag! Ska bli så himla kul att se hur dom bor oxå! Lääängtar!!!

Nu ska jag packa ihop lite grejjer och när Björn kommer hem ska vi boka hotell i göteborg :) HAr tänkt rita en karta hur vi ska åka, men har inte riktigt hunnit, men den kanske kommer upp imorgon, om ni vill se?

Nu är det dags att göra ett ryck!

Kommentarer
Postat av: Lina

Men åh vad underbar eran roadtrip kommer bli! Stackars lilla mig har ju aldrig ens sett Göteborg. Eller Skåne för den delen. Det här är ni så värda, världens bästa semester, oavsett väder :)

2009-06-12 @ 20:22:03
URL: http://linasfinasida.blogg.se/
Postat av: IDA

fan va trevligt hellan =)

2009-06-13 @ 14:19:53
Postat av: Emilia

HELENA MITT HJÄRTA! jag går runt, runt i ringar full av förväntan av allt som vi kan hitta på när du kommer hit! snart, snart, snart! bra att bjoern tar med sig gitarren!

2009-06-15 @ 09:38:30
URL: http://espot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0