Min lördag.

Igår va det lördag och jag vaknade 06.30. Gick upp och åt min super goda frukost och tog sen bussen ut till stenhagen för att göra min "första" öppning med Håkan på mycket länge. Och fan va bra det gick! Var klara med typ allt redan innan vi öppnade så sen gjorde vi massa finputs.Hela dagen rullade på jätte bra :) KUL!
 
När jag slutade kom Björn och hämta mig. Vi åkte hem till mig och myste lite, när jag väl kom loss för att kolla tågtiderna till Hedemora såg vi att det bara var 40min tills tåget skulle gå, så jag slängde ner lite saker i mina väskor och Björn skjutsa mig till stationen snäll som han är (egentligen ville han bara slippa mig en lörda kväll...) En avskedskyss och sen in för att köpa biljett.

Men fick man någon biljett? Såklart inte, tåget var fullt så då får de inte sälja biljetter, men köpa på tåget det fick man såklart. Så jag fick betala 170 jävla kronor för att sitta i trappan mellan vagnarna till Hedemora. Inte okej! 

Vid avesta hoppade en riktig dalkulla på tåget. Hon slog sig ner i trappan på andra sidan och började prata, och oj så vi prata. Jag hade haft långtråkigt (eller tröööööökigt som de säger här) I typ 40minuter då mottagningen försvann på mobilen. Så vi babbla på, jag skulle i och för sig kunnat vara tyst, var tillräckligt stimulrande att höra på den här roliga dialekten. Kul är det!

Väl framme i Hedemora kom mamma och hämtade mig, hon hade vart snäll och beställt pizza åt mig me som vi åkte förbi och hämta på vägen hem. Hemma slog jag mig ner framför tvn med en lättöl och pizza. Äntligen framme!

Lite senare fika jag med mamma och mats sen åkte jag och mamma för att hämta Nettan som vart nere på byn (de säger stan här, men jag vägrar. Det är en by.) Vi åkte hem och jag och Nettan börja kolla på Payback men precis i slutet blir det strömavbrott för det blåser storm ute. Alla som bor/har bott på landet i villa vet hur jävla lätt man får strömavbrott så fort vädret inte rikitigt är som man önskar. Så då kröp vi till korgs. Det var på tiden.

Det var min lördag det! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0