Skulle du donera dina organ?

Den frågan ställde min syster mig när jag kom hem från min promenad... Mitt direkta svar blev: Ja, det skulle jag göra. Vad ska jag med ett hjärta som inte kan slå till? eller lungor som i min kropp inte kan fyllas med luft? då är det väl bättre att de ger en annan människa möjligheten att leva, möjligheten att andas, leka, ha ett liv. Jag hoppas ju i och för sig att jag ska få slita ut mina stackars organ själv, men om jag inte får göra det, då vill jag att nån annan ska göra det åt mig!

Hur väljer du?

image50

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag brukar vända på frågan: Skulle du kunna tänka dig att ta emot ett organ från någon annan om det var det som krävdes för att du skulle överleva? För mig är det så solklart att den som kan tänka sig att ta emot ett organ också kan tänka sig att donera...

2008-05-06 @ 13:19:01
URL: http://annaeleonora.blogg.se
Postat av: Camilla

Hoppas du får en bra dag. :)

2008-05-06 @ 13:43:48
URL: http://artondejuni.blogg.se
Postat av: Lina

kul att man lämnade inspiration till dagens blogg :)

2008-05-06 @ 15:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0