Och nu: LONDON!

Det här är alltså en jävla sen uppdatering om våran london resa (1-4 December).



Dagen innan resa:

Söndag. Spända av förväntan och massa att göra irra jag runt här hemma. På kvällen kom Märta hit för att sova ett par timmar innan avresa. Eftersom jag är uppväxt med en mamma som hellre åkt 10min försent...Så vill jag alltis vara ute i god tid. Därav föreslog jag en avresa 02.00, om något skulle hända lixom. Det blev duktigt nedröstat. Brudarna ville åka 03.30 men gav med sig till 03.00...

Måndag 1/12 klockan 03.00:

Jag och Märta var klara och redo och skuttar ut i bilen (lögn, snarare krälade, iaf jag som inte sovit en blund..). Vi drar iväg ett meddelande till Ida så att hon ska göra sig klar för avresa. Allt går precis som det ska, Ida sätter sig i bilen och vi åker 200 meter då Ida kommer på att hon glömt sitt pass. Vänder. Ida springer in och hojtar "ge mig 3". 1,2,3,4,5,6..minuter går och Ida kommer ut, inte lika lugn längre och säger att hon inte hittar sitt pass. Vi börjar leta i biljetterna om man behöver pass när man åker till london, ringer ankan och stina... Inget 100% svar...Ida sätter sig i bilen och säger "går det inte får jag väl ta bussen hem från avesta..."

(Ni ser redan där var det tur att vi var ute i god tid..)

På väg till skavsta blir vi stoppade av polisen! Men det var bara en vanlig kontroll och Märta hade lyckats hålla sig undan från spritflaskan och fick fortsätta köra. Ida och Märta passa på att flirta lite med polisen som faktiskt var riktigt trevlig och använde inte den där töntiga "polisrösten".

Väl framme vid skavsta lyxparkera vi i parkeringshuset och släppa sen upp våran packning. som mest bestod av tomma väskor... Ida frågar om man behöver pass, det behöver man! Så då var det bara för den goatösen att fixa ett engånspass...


980kr fattigare är Ida lika glad. Hon fick ju trots allt ha ett rosa pass.

(Bra med god tid nr 2 föresten...)

Så då var passabiten avklarad och vi kunde checka in sen blev det vänta, vänta och vänta. Okej, liiite väl god tid, men bara lite..vi kunde ju fått punka oxå ;)

Väl på planet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0